Wednesday, July 9, 2014

Bagaimana Vivix Berfungsi ? - Mekanisma 3 (Penghasilan Tenaga Selular)



Bagi seorang atlit, latihan fizikal sangat penting bagi meningkatkan kapasiti sel-sel otot. Aktiviti aerobik adalah untuk meningkatkan jisim mitokondria dalam  sel-sel otot. Secara ringkasnya, LEBIH MITOKNDRIA pada sel-sel otot, output tenaga akan lebih banyak dihasilkan dan menjadikan otot mampu bekerja dengan usaha yang kurang.

Pada asasnya, mengamalkan Vivix juga sama efeknya ke atas mitokndria seperti mereka yang menjalani latihan fizikal. Tapi saya tidak mencadangkan Vivix menggantikan senaman Fizikal kerana dengan senaman fizikal, pelbagai faedah fisiologi mampu diperolehi oleh badan. Tapi gambar ini menunjukkan bahawa hasil dari Vivix, otot-otot lebih ketara dari segi pengeluaran tenaga dari mitokondria berbanding yang lain. Ini mampu menggalakkan kesihatan dan kelangsungan hidup sel yang lebih panjang serta meningkatkan fungsi sel.

Mitokondria berfungsi untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk mengekalkan fungsi sel pada tahap terbaik. Dengan keadaan mitokondria yang lebih bertenaga (dengan Vivix), bukan sahaja sel-sel hidup lebih lama, malah anda juga akan mendapat lebih banyak tenaga sepanjang hari dengan keadaan mental yang lebih baik, lebih fokus dan lebih berstamina sepanjang hari.


Rujukan:

1.  Lagouge M, Argmann C, Gerhart-Hines Z, Meziane H, et al.  Resveratrol Improves Mitochondrial Function and Protects against Metabolic Disease by Activating SIRT1 and PGC-1α Cell 2006 Dec;127:1109-22

2.  St-Pierre J, Drori  S, Uldry M, Silvaggi J, Rhee J, Jäger S, Handschin C, et al.,  Suppression of Reactive Oxygen Species and Neurodegeneration by the PGC-1 Transcriptional Coactivators.  Cell 2006 Oct;127:397-408

Bagaimana Vivix Berfungsi ? - Mekanisma 1 (Mengatasi kerosakan DNA)
Bagaimana Vivix Berfungsi ? - Mekanisma 2 (Genetic Regulator - Melambatkan Penuaan)
Bagaimana Vivix Berfungsi ? - Mekanisma 3 (Penghasilan Tenaga Selular)

Bagaimana Vivix Berfungsi ? - Mekanisma 4 (Pengurangan Pengumpulan Protein AGE ) - Anti Penuaan





Hubungi saya segera :
Fb : Marsyithah Khidzir
Email : foxnike@gmail.com
SMS/WhatsApp/Telegram : 012-3252171

No comments:

Post a Comment