Tuesday, July 8, 2014

Bagaimana Vivix Berfungsi ? - Mekanisma 1 (Mengatasi kerosakan DNA)



Setiap hari, setiap sel dalam badan kita sentiasa diserang sehingga satu juta serangan yang mampu merosakkan DNA. Banyak kajian menunjukkan bahawa serangan ini akan merosakkan DNA di sekitar otak, hati, buah pinggang dan organ-organ lain. Kemampuan badan untuk membaiki DNA yang rosak menurun dengan peningkatan jangka hayat.



APAKAH PUNCA yang merosakkan DNA ? = ROS (Reactive Oxygen Species)
Salah satu punca utama ROS adalah dari radikal bebas (free radicals).

Jika kita boleh menutralkan redikal bebas ini, maka kita akan mampu melindungi dan memperbaiki kerosakan selular pada DNA. Adalah panting untuk mengawal kadar penghasilan ROS dari badan kita.

VIVIX
Polifenol yang tedapat dalam Vivix bertindak seiring untuk mengawal proses penghasilan ROS. Ini membolehkan penghasilan cukup ROS untuk memberi manfaat kepada badan, tetapi tidak cukup banyak untuk menyebabkan kerosakan sel.

Kajian dalam makmal telah membuktikan bahan-bahan yang terkandung dalam Vivix membantu melindungi dan membaiki selular DNA.

Apabila badan telah menerima tahap polyphenol yang secukupnya hasil dari kegunaan harian, proses penuaan keseluruhan sel didapati menjadi perlahan.

References:

1.  Chakraborty S, Roy M, Bhattacharya RK,  Prevention and repair of DNA damage by selected phytochemicals as measured by single cell gel electrophoresis.  Environmental Pathology, Toxicology, and Oncology 2004; 23(3): 215-26

Hubungi saya segera :
Fb : Marsyithah Khidzir
Email : foxnike@gmail.com
SMS/WhatsApp/Telegram : 012-3252171

No comments:

Post a Comment