Tuesday, November 25, 2014

Orang kita ramai kencing manis

Maaf, lama sket tak bersiaran. Biasalah.. musimg cuti sekolah ni banyak jemputan kenduri kawen. Last week saja ada 2 saudara kawen. Tapi 1 je saya sempat hadir. Anyway... Selamat Pengantin Baru Syed Azhar.

Last weekend kami balik kampung suami di Beserah Kuantan. Jumaat tu kami ambil cuti tujuan nak gerak awal. Tapi sekolah Kakak pula ada rehersal persembahan akhir tahun. So kami lewatkan perjalanan.

Bertolak dalam lepas Zohor gitu. Sampai di Kuantan dah masuk Maghrib. Lepas solat terus gerak ke Indera Mahkota, rumah mak pengantin kerana malamnya ada doa selamat.

Bila dah berkumpum, macam2 cerita kita boleh dengar. Yang menarik perhatian saya pasal sakit 3 serangkai. Yup..mejoriti yang dah berusia ada sakit ni.

Dalam duk bercerita kisah pasal kencing manis, pasal kaki gangren kena potong, efek buah pinggang sampai ke rabun dan buta. Berbagi bagai petua dan ubat ubat disyor dan dibincangkan. Ad yang berkesan, ada yang biasa biasa je. Tapi kalau makan ubat saja dan makan tak kawal, susah jugak kan ?

Dalam dengar pakcik pakcik duk borak tu (kami org muda tak berani menjampuk hehe..), saya bisik kat suami... allangkah bagus kalau mereka semua Vivix Shaklee. Dia senyum je.. yelah tu... nampak benar bini dia ni asyik fikir  pasal Shaklee je.

Tapi bukan niat nak ambil kesempatan nak menjual..tapi apa salah kalau produk tu bagus kita share kebaikan kepada semya kan ?

Saya dah nampak keberkesanan Vivix ke atas bapa rakan. Dari tapak kaki berlubang, sekarang nak tumbuh isi. Dari paras gula tinggi tak tarkawal, sekarang dah stabil. Even mak mertua saya sendiri amalkan Vivix selepas kena strok, sudah nampak kesan positifnya.  Alhamdulillah... :-)

No comments:

Post a Comment