Wednesday, April 13, 2011

Terkenang semasa dulu... (TKD)

Tetiba teringat citer dulu-dulu pernah practice taekwondo. Tapi active time skolah je (rendah & menengah).  Ehem.. pernah jugak menang medal..tapi bukan acara sparring, tapi acara team taegeuk jer..
Teageuk berpasukan = aka bunga silat


Saja je tangan gatal nak google. Tetiba jumpa blog Sara Taekwondo Club bawah Master Manimaran. Coach saya dulu-dulu.

Ala.. saya takla tinggi sangat levelnya.. stakat 1st Poom je. Belt belang merah hitam macam ni....
Taraf budak-budak je.

Kenapa saya stay jugak 1st Poom sampai habes skolah ? Sebab mak saya tak bagi saya attend grading tendang pecah papan untuk naik 1st Dan macam ni.....



Agak-agak Tasneem besar nanti, nak hantar jugak lar blajar tkd sbagai skill mempertahankan diri sekiranya skill larian pecut gagal.

++++ Tambahan... sampai skarang aku masih takbleh terima bangsa eropah ber taekwondo (atau lain2 seni pertahan diri dari timur). Pasal apa ? Sebab kaki derang panjang sangat. And bila derang buat front kick atau side kicks, dah nampak macam rupa bangau nak take-off dah gayanya.... :-D

No comments:

Post a Comment