Tuesday, June 2, 2009

Suasana di opis baru

New office, new enviro. Walaupun ofis baru nih dekat sangat ngan rumah, tapi untuk 3 hari ni, rasa macam pelik. Banyak benda baru yang aku jumpa. Suasana ofis yang baru dalam bangunan yang cantik, ahli ofis yang kadang-kadang buat aku terasa pelik, harga makanan yang agak mahal, kakcik Kaklong kakNgah yang pakai baju raya stiap hari ke pajabat....

Suasana ofis baru yang DALAM BANGUNAN CANTIK. Haha.. it doesnt mean ofis sini cantik. Ofis sini biase2 je... standet la.. walaupun office dept IT, tapi kertas bersepah-sepah. Nguahaha...

Ahli ofis yang kadang2 buat aku rasa pelik.. Sini ramai golongan akak2. Ada yang sama baya aku, ada yg lagi senior. Bos plak kepala rilek, bleh ajak borak2 bodo. Stakat ni bos baru nieh ok, senang wat kije ngan dia. Takde rasa segan ngan bos baru nieh. Pastu cara keja sini plak mcm terbalik sket. Bos plak yang nak kena dengar kata staff bawahan. huish.... tau la ada yang dah lama berpengalaman, tapi jgn la buat mcm tu... (aku ada gak TER... time tu, aku yang bercakap, bos plak yang menaip. huuu....).
P/s: Sesape budak ofis yang terbaca apa yang aku tulis nih, korang jangan marah aku arr... ini apa yang aku bleh nampak on 1st 3 days kat opis. Dah lama2 kang, maybe tanggapan aku berubah.

Harga makanan yang agak mahal. Senang citer.. nilah harga makanan yang aku telah dipaksa bayar:
Popia goreng yang agak kurus 2 batang = RM1.00 (RM0.50 sbatang tu !!)
Nasi dagang gulai ayam = RM6.00 (alasan dia... tu ayam kampung. Woi cik kak, ko tadak tulis pun situ ayam kampung ! )

kakcik Kaklong kakNgah yang pakai baju raya stiap hari ke pajabat.... yang ni memang banyak. Dalam 5 orang, 3 akan pakai baju raya. Maksud baju raya nih adalah baju yang aku rasa lebih sesuai dipakai pada pagi raya atau ke majlis-majlis kenduri sahaja...ala..... ala yang jenis liplap-liplap gitu laa.... Hmm.. agaknya banyak mana masa diaorang nak spend masa meng'iron' baju-baju raya ni setiap pagi eh ?

3 comments:

  1. yang 'p/s' tu cam ditujukan utk aku je. hahaha....

    no worries. observe je la sendiri. mane yg elok tu, bleh la bawak2 join same. mane yg tak elok tu, same2la kite ubah. ngeh3x....

    ReplyDelete
  2. nguahaha.......aku bosan ari ni tadak kija

    ReplyDelete
  3. You are currently spoilt for choice Polo Shirts On Sale with the selection of current star names to get put on the back of the polo ralph lauren, with such playres as Maldini, Toni, Di Rossi, Iaquinta, Pirlo, and Canavarro to name just a

    few cheappolos. And three are othre rising stars who might take your fancy burbrery polos, like Rossi, Balotelli, Pazzini and Aquilani. Ralph Lauren Polo Shirts are all going to be names that

    you’ll hear a lot more Burbrery Polo Shirts of in the future I’m sure.

    ReplyDelete