Friday, August 8, 2008

Kinik (2nd check up)

Pagi ni ade monthly check up kat kinik. Gi kinik ngan Sayang :)

Masa check up, nurse tu ckp that my blood preassure menurun beberapa unit & berat badan bertambah lebih dari had sepatutnya. Nurse tu bebel banyak la time check aku tuh. Suh jauhi garam or aper2 jenis sodium, tido awal, makan banyak protein. Dalam risau pun, aku just sengih & angguk je lar.. And lagi satu. Nurse tu tanyer arr aku ade tak minum ape2 susu. aku ckp arr ader... tapi 2 hari skali jer.. tu pun kalau ingat. Nurse tu gelak aje.. tu baru minum susu jarang2 jer dah naik kg banyak. kalau minum 2 kali sehari..camana? So aku dinasehatkan supaya jgn makan slps 10mlm & banyakkan makan bijirin like oats (yuucckkksss....!!). Huarrgghhh..... yo lah cik misi ooii.....

Lepas jumpa nurse, gi jumpa doktor plak. kali ni punya doktor nampak mcm muda dari aku jerk. cara dia examine aku pun ala2 pelan2 gitew. aku suspek dia ni doktor pelatih kot. Sampaikan aku mintak tengok jantina baby pun dia mcm tak brape pasti camana nak tengok. Dapat tengok heartbeat baby ajer....

Lagi 2 weeks, ade lagi appointment untuk cek glucose tollerence lak. Nak kene puasa dulu malam sebelum tuh. Huhu.. ape plak yang derang nak wat kat aku. jangan main cucuk-cucuk dah lar... aku ni fobia jarum. Huhu.....

Dari kinik, gi sarapan jap kat mamak. Pastu baru masuk opis, lebih kurang dalam kul 11 lebih gitew. Masuk2 ajer...tengok2 email... rupanya ader termissed satu meeting. Hadoiyai...!! Tapi sebenarnya ni bukan masalah aku. Sbb meeting invitation email sampai setelah aku pulang ke rumah semalam, iaitu kul 6.45pm. Untuk mengurangkan kebimbangan, aku jalan2 gi kat staff haku... tanyer2 update meeting tadi. Nasib baik takder ape yg penting sangat & my staff bleh handle semuanya. Yes... pandai sungguh staff2 aku nieh. heheh....

So spanjang lunch break, takle rasa nak kuar. lagipun perut dah kenyang. So masa lunch break tu, aku spent time untuk wat some testing forms untuk guna ahad nieh. Hmm.... keje gomen pun kene keje ari ahad. Adoiyai...!!

Errkk.... malam ni Sayang ade game futsal lak. Ikutkan hati nak aje ngikut samer, hmm... tapi takut nanti penat lak. sbb Sayang ckp tak sure habis kul baper. Sayang sian plak kat ayang dia ni takut2 kene tunggu lama. So, dgn tak brape rela, sanggup cakap.. "Takpe ah.. ayang duk umah aje lah. Takut nanti penat. Kalu duk umah.. kalau sakit pinggang ker... bleh baring2 depan tv & terus tido. Takpe... lagipun mesti ramai lelaki nanti. Nanti takut ayang segan lak lepak sampai lewat malam kat sana... " Huhuhu... sungguh ikhlas bunyi nya... tapi dlm hati ni, meronta-ronta nak ikut.. huuwwwaaaa.................!!! Kalau bleh kemana saje Sayang gi nak ngikut ajer. Kalau bleh nak jadi mcm belangkas. Takmo duk jauh-jauh!! Ape nak kisah.. dah halal. ngehehe....

No comments:

Post a Comment