Sunday, February 8, 2015

Lecithin Brain Booster, kecerdasan otak


"Lecithin is also regarded as brain and nerve food. It helps the brain cells develop, is important in the transmission of nerve impulses in the brain, and plays a role in the neurotransmitters that govern short-term memory.
Lecithin has been found beneficial in the reduction or prevention of senility and Alzheimer's disease."

Lecithin Brain Booster dan elak Alzheimer's



Adakah anda selalu lupa ?

Sukat mengingati fakta, tarikh-tarikh penting atau nombor ?
Pernah terasa blurr dan fikiran terasa kosong ?
TANDANYA ANDA KEKURANGAN NUTRISI

Otak sepertimana organ tubuh yang lain memerlukan  satu set nutrisi bagi memastikan ia berfungsi secara optimum. Selain  minyak ikan Omega-3 yang terkenal meningkatkan fungsi otak, terdapat satu lagi  lemak penting iaitu Lesitin. 

Lesitin membantu tubuh mencernakan dan menggunakan minyak penting dari makanan dan tubuh badan bagi mengekalkan fungsi saraf dan otak untuk berfungsi dengan cekap.


Penemuan baru membuktikan Lesitin mampu mengaktifkan minda yang lembab dan meningkatkan daya ingatan dengan membekalkan tubuh dengan nutrient yang diperlukan untuk menghasilkan neutrotransmitter asetilkolina yang penting. MNeurotransmitter bertanggungjawab untuk menyimpan ingatan dan mendapatkan semula dan lebih berkesan untuk menghantar isyarat saraf ke otak.

FAKTA : Otak manusia.. jika dikeringkan dan dianalisis, menunjukkan ianya terdiri kira-kira 30%  Lesitin.

So sedikit lagi tambahan tidaklah mengapa. :-)

Satu kajian  telah dilakukan pada tahun 1975 di Massachusetts Institut of Technology (MIT) mendapatai dengan membekal lesitin secara harian mampu meningkatkan aktiviti kimia otak. Lesitin memberi kesan kepada  aktiviti otak semasa pembelajaran, ingatan, koordinasi motor, maklumbalas deria dan juga corak tidur.

*** OK.. ini dah macam BRAIN BOOSTER !! ***

Pada tahun 1057 di MIT, kajian menunjukkan orang dewasa yang mengambil Lesitin sebelum pembelajaran atau tugasan didapati terdapat peningkatan dalam pemikiran dan kecerdasan mereka.

Masalah Hyperaktif:

Lesitin membantu menenangkan sistem saraf kita menurut Dr. Bernard , Pengarah Pusat Penyelidikan Autisme San Diego.
Kajian penggunaan Lesitin ke atas kanak-kanak haiperaktif bertindak seperti peluru ajaib dan memberi perbezaan yang ketara apabila diamalkan dalam satu tempoh jangkamasa yang panjang.

Secara ringkasnya, dengan mengamalkan Lesitin, anda dapat meningkatkan kesihatan emosi, meningkatkan kuasa otak ( superBrain !!), mengkoordinasikan pergerakan motor badan terutama pada kanak-kanak dan juga mencairkan lemak-lemak badan.
_________________________________________________________

Untuk Order Shaklee Lecithin Secara Online, Boleh Klik Pautan ini :
Lecitihn Shaklee , Brain Booster


Atau untuk mendapatkan Harga Ekslusif, terus hubungi seperti maklumat berikut:

Hubungi saya segera :
Fb : Marsyithah Khidzir
Email : foxnike@gmail.com
SMS/WhatsApp/Telegram : 012-3252171

No comments:

Post a Comment