Thursday, November 13, 2014

Syukur gaji kedua

Awal bulan. Gaji baru masuk. Sakan bayar hutang.
Tengah bulan, Gaji Shaklee masuk, sakan belanja diri, family dan sedekah. So nikmat mana yang amu dustakan ?

Sejak join Shakle, setiap tengah bulan saya tak missed dapat extra gaji. Kalau tak masuk 15hb, mungkin masak awal like 13 atau 14hb. Takkan lebih dari tu. Pendapatan pulak kalau nak dikira, saya sangat bersyukur. Cukupla untuk sebahagiannya sebagai simpanan, dan selebihnya rolling modal dan belanja dan sedekah mana yang patut.

Fasa paling kritikal biasanya akhir tahun. Bulan Nov hingga Januari. Time ni memang nak pakai duit banyak. Hasil simpanan dari business Shaklee saya dan suami mampu bertahan. Yelah hujunghujung nilah macam-macam nak kena bayar dan belanja. Insurans dan roadtex kereta, persediaan sekolah anak, belanja cuti sekolah (entertain anak-anak), balik kampung...

Alhamdulillah... kami tidak merungut. Masih mampu hasil dari usaha kami business dan menyimpan.

Maaflah jika ada kawan2 di FB yang kurang senang dengan status rimau mengaum setiap tengah bulan. Sebenarnya saya seronok bila dapat extra money. Meaning boleh la tambah duit dapur, anak-anak nak enjoy atau tengok wayang pun boleh je nak bawak, boleh shopping masa tak ramai orang. Kan ker seronok tu. :-)

Hubungi saya segera : Fb : Marsyithah Khidzir Email : foxnike@gmail.com SMS/WhatsApp/Telegram : 012-3252171

No comments:

Post a Comment