Saturday, September 20, 2014

Kerek tul muka Adek ni. Hohoho...Review Mealshake

MAMA KORANG DAH BAGI MEALSHAKE HARI NI ?

MAMA SAYA DAH. 

SEDAP..............


Haih.... comel sangat anak yang sorang ni. Suka sangat dia minum susu campur Mealshake.
Dulu mula-mula campurkan Mealshake dalam susu, Adek macam tak berapa suka & kalau minum pun sure ada baki lagi. Tapi sekarang ni... licin sebotol dihabiskan tanpa bunyi. Waaa.....

Saya mula memberikan minuman Mealshake kepada kedua anak-anak saya kerana...

  1. Saya memberikan susu formula seawal mereka 1 setengah tahun. Bagi melengkapkan keperluan nutrient mereka yang mana sukar diperolehi melainkan dari susu Ibu, saya berusaha memberikan lebih nutrient dan vitamin selengkapnya melalui pemakanan tambahan Shaklee Mealshake.
  2. Berat badan kedua-dua anak saya memang selalu berada di paras garisan kuning. Bukan lah kurus kering, tapi sedikit underweight tapi masih tetap aktif. Dengan bekalan protein dari Mealshake, kedua mereka mampu meningkatkan berat badan walaupun secara sedikit-sedikit. 
  3. Bukan saja berat badan meningkat, ketinggian juga meningkat!
  4. Masalah kurang makan atau malas makan. Lebih rela bermain dan makan Jajan. So saya memilih Mealshake untuk membantu meningkatkan selera makan mereka. Dah jadinya sekarang ni hari-hari dah mintak dimasak nasi seawal pagi sebaik bukak mata. Pening dah Ibu derang. hehehe...
  5. Melawaskan pembuangan air besar. Tiada lagi sembelit. Yup.. seriusly betul. Tak tipu. Asal lepas makan je si Adek berak, si Kakak lak sibuk ke tandas. Tu pasal perut derang kempis walaupun makan banyak. Hmm... teori tu boleh pakai lah kan . ;-p
Dan... hasilnya kini... Si Kakak yang dulu sangat kurus sehingga boleh nampak tulang belakang berbonjol kini dah tambah berisi. Muka pun dah bulat. Bab makan, tolak batu, kayu atau pedas aje. Si Adek pulak dah mula dagu bertindih. Haa...lega dah nampak anak-anak semakin sihat kan ?

Mealshake Shaklee terbaik buat mereka setakat ini. Alhamdulillah...


Hubungi saya :
Fb : Marsyithah Khidzir
Email : foxnike@gmail.com
SMS/WhatsApp/Telegram : 012-3252171

No comments:

Post a Comment