Monday, September 8, 2014

Kenapa perlu sarapan berprotein tinggi ?

Sarapan Pagi Saya (ESP+Mealshakes+Honey Stars)
Sarapan berprotein tinggi mampu memberikan lebih tenaga untuk permulaan hari anda. Protein juga mampu membantu untuk tidur malam yang sempurna. Berikut adalah beberapa sebab kenapa anda perlu bersarapan dengan makanan berprotein tinggi!

KENAPA PERLU MAKAN PROTEIN ?
Protein adalah blok asas penghasilan sel-sel badan
Protein adalah building block  (blok pembina) bagi setiap sel badan kita. Ia amat diperlukan untuk kesihatan kulit, kuku, otot, rawan dan sel darah. Protein membantu membaiki dan memulihara tisu-tisu badan dan ianya juga diperlukan dalam penghasilan hormon dan enzim.
Protein Hebat untuk Tenaga Berkekalan
Apabila mengambil protein semasa sarapan, seseorang akan merasa lebih bertenaga dan lebih bersedia untuk memulakan hari di awal pagi. Badan juga lebih berasa bertenaga lebih lama yang mana akan turut menymbang kepada amalan pemakanan yang lebih sihat dan mampu mengawal berat badan.
TELUR
Telur seringkali disalahkan kerana kandungan lemaknya. Sebenarnya, hanya sedikit kandungan lemak di dalam 1 biji telur, malah berdasarkan kajian, telur sebenarnya membantu dalam merendahkan paras kolesterol. 
Telur adalah sumber yang baik untuk choline (sejenis mikronutrient), yang mana sangat penting untuk kesihatan otak dan sistem saraf. Choline juga membantu mengurangkan keradangan terutama mereka yang mengalami masalah jantung, kencing manis dan osteoporosis. Telur juga mengandungi carotenoids  jenis Lutein yang sangat diperlukan untuk kesihatan mata. Ia mampu membantu mengurangkan risiko masalah katarak.
Oleh itu, pecahkan sebiji telur setiap pagi ke dalam menu sarapan anda, dan jangan risau kerana ianya lebih menyihatkan.
Shaklee ESP (non-GMO). Mengandungi 9 jenis asid amino perlu


KEKACANG
Kekacang adalah sumber yang baik untuk bekalan protein. Ianya mengandungi lebih banyak serat dan antioksidan.
Tapi berhati-hati, tidak semua orang boleh mengambil kekacang. Mungkin ada di kalangan kita yang alah kepada sesetangah jenis kekacang.

PRODUK SOYA
Jika anda mengamalkan pemakan sayur-sayuran, soya mungkin salah satu sumber protein anda. Soya adalah sumber protein dari tumbuhan yang mana boleh didapati dalam berbagai bentu. Air, makanan, serbuk dan juga pill.
SHAKLEE ESP 

Membekalkan tenaga berpanjangan dengan kebaikan protein berkualiti tinggi daripada tumbuhan


Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya yang lengkap, iaitu 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi termasuk sembilan asid amino penting yang diperlukan untuk proses sintesis protein tubuh.
Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP juga mengandungi kandungan lemak yang rendah tanpa laktosa dan kolesterol.
Shaklee ESP:
  • Menyediakan sumber tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar
  • Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada Nilai Harian kalsium, serta isoflavon soya. Kajian menunjukkan bahawa soya dapat membantu menyeimbangkan semula hormon semasa tempoh peralihan menopaus*
  • Protein soya bukan GMO ini dihasilkan di bawah Program Pengekalan Identiti atau Identity Preservation Program (IPP), di mana proses penanaman hingga pemprosesan kacang soya dipantau dengan teliti dan dilakukan dalam keadaan terkawal
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Harga Pasaran : RM 150.00

Hubungi saya segera untuk lebih penjimatan 
Fb : Marsyithah Khidzir 
Email : foxnike@gmail.com 
SMS/WhatsApp/Telegram : 012-3252171

No comments:

Post a Comment