Thursday, September 25, 2014

Bagaimana Lemon membantu anda turun berat badan ?

Trend terkini penurunan berat badan sedang hebat melanda negara. Banyak yang tidak munasabah dan ada juga kaedah yang mungkin membahayakan kesihatan tubuh.
Menambah sedikit perahan lemon ke dalam air minuman adalah satu idea yang baik untuk membantu menurunkan berat badan. Kajian yang dilakukan di Sugiyama Jogakuen University, Jepun mennyarankan kandungan polyphenol dalam lemon sangat membantu dalam penurunan berat badan. Selain itu, dengan kerap meminum air (dengan sedikit perahan lemon atau tidak) adalah cara yang bagus untuk mengekalkan kandungan air dalam tubuh badan.

LANGKAH 1:
Perahan lemon segar
Penuhkan cawan atau mug/kole dengan air panas.
Tambahkan 1 sudu besar jus lemon segar.
Amalkan meminumnya setiap awal pagi dan juga sebelum tidur.
Jus lemon memliki sifat diuretik , jadi ini akan membantu menjaga hati dan buah pinggang anda berfungsi dengan lancar .


LANGKAH 2:
How to Drink Lemon Water to Lose Weight
Air soda mengandungi sodium yang tinggi
Gantikan minuman berkalori tinggi dan manis atau berkafein kepada air lemon sejuk (iced lemon water). Ini akan membantu anda mengurangkan pengambilan kalori dan juga bahan sampingan lain seperti kafein, bahan perasa tambahan dan pengawet.



LANGKAH 3:
Infused water. Isikan sebotol air penuh, tambah beberapa hirisan lemon, pudina segar dan sedikit potongan buahan segar (strawberi). Biarkan ia semalaman dalam peti sejuk. Boleh diminum keesokan harinya sepanjang hari.


LANGKAH 4:
Minum selegas air campuran perahan lemon 15-20 minit sebelum makan (terutama makanan berat). Ini akan membuatkan anda lebih kenyang dan membantu anda mengawal pengambilan makanan.

Tips
Bekukan perahan lemon menjadi kiub ais kecil-kecil. Memudahkan anda menambahnya ke dalam minuman seharian anda.




Hubungi saya segera : 
Fb : Marsyithah Khidzir 
Email : foxnike@gmail.com 
SMS/WhatsApp/Telegram : 012-3252171

No comments:

Post a Comment