Sunday, November 4, 2012

Kenapa saya memilih perniagaan Shaklee MLM ?

Kenapa saya memilih Shaklee MLM ? Pasti ramai yang betanyakan soalan itu. Dan juga pasti ramai yang mencemuih sebab ianya satu perniagaan MLM.

Dulu pun saya macam tu juga. Sangat anti dengan orang MLM. Kalau boleh tak mau pun jumpa atau bercakap dengan orang bisness MLM nih. Tapi setelah saya betemu produk Shaklee, persepsi saya berkaitan Shaklee berubah. Dalam group saya, masing masing perlu berpegang pada konsep "siapa usaha lebih, dia akan dapat hasilnya. Ini perniagaan kita sendiri, Insya Allah ada rezeki kepada yang berusaha".

Saya mula mengenali Shaklee dari keluarga mertua. Mereka bukan jual pun, hanya menjafi ahli untuk kegunaan sendiri sahaja. Shaklee ESP mula diperkenalkan oleh bapa mertua semasa saya mengandung 8 bulan. Masa tu bapa mertua menyuruh saya mencuba minuman ESP walau setengah cawan. Katanya supaya saya lebih betenaga pada akhir-akhir bulan kehamilan ni.

Kali kedua saya diperkenalkan lagi dengan produk Shaklee Nutriferon. Bapa mertua bawakan sedikit untuk cucu yang selalu demam dan selsema. Pada masa itu Tasneem baru 7 bulan. Diberinya 1/3 paket untuk dimasukkan ke dalam susu anak. ALHAMDULILLAH, cepat aje hingus kering.

Dari situ, saya mula yakin dengan produk Shaklee, tapi masih lagi belum menjadi pengguna tetap.
Tahun 2012, saya melahirkan anak kedua dan telah diperkenalkan dengan set berpantang Shaklee oleh seorang rakan. Saya sangat berpuas hati dengan hasilnya pada badan. Memandangkan pengalam bersalin Czer pada kelahiran lalu, jika dibandingkan antara penggunaan ubatan tradisional seperti gamat dan haruan keli, produk Shaklee lebih mudah diterima tekak saya dan saya mula rasa perubahan yang positif selepas 2 minggu mengamalkan Shaklee. Luka pembedahan di perut juga cepat kering dan perut rasa lebih kemas tidak seperti dulu. Dan dari situ saya mula menjadi ahli hanya untuk kegunaan sendiri sahaja.

Setelah mula bekerja selepas cuti bersalin, saya mula terfikir untuk memperkenalkan produk terbaik ini kepada ahli keluarga yang lain dan rakan rakan. Dan dari situ bermulalah kerjaya saya sebagai Distributor Shaklee. Alhamdulillah, saya telah berjaya membantu ibu saya dan beberapa rakan memperbaiki tahap kesihatan mereka dengan produk Shaklee.

Untuk pengetahuan, dulu anak sulung saya sering demam-demam boleh dikatakan setiap bulan dan selera makannya amat kurang sehingga saya pernah menitiskan air mata bila dia menolak makanan. Tapi kini Alhamdulillah, dengan bantuan beberapa produk Shaklee, Tasneem kini sudah jarang demam (Alhamdulillah, syukur sangat) dan selera makannya sudah ada, malah badan yang dulunya sangat kurus sehingga nampak tulang belakang, kini sudah berisi walau tidak tembam. Setiap kali nasi dihidang pasti dihabiskan walaupun  tak berapa sedap sebab ibunya memang tak pandai masak. Hahaa. .

Kerana itu, sehingga kini saya sangat yakin dengan produk produk keluaran Shaklee. Saya tidak menafikan keberkesannya.

Oleh itu, saya menyeru kepada sesiap sahaja yang merasakan penggunaan produk Shaklee ini tidak bagus supaya mencubanya dahulu. Mana tahu ia akan merubah persepsi anda nanti.

Ini sedikit maklumat berkenaan syarikat Shaklee untuk bacaan umum.

“Founded in 1956, Shaklee Corporation, headquartered in Pleasanton, California, is recognized as an industry pioneer and a trusted name in health and wellness.
Shaklee is a respected leader in the direct selling industry, with product lines including nutritional
supplements, personal care and household products as well as home water treatment and air purification systems. Shaklee products reflect the company’s commitment to the highest quality, service and customer
satisfaction, backed by a 100% guarantee.

Shaklee products are distributed through a network of independent distributors in the United States,
Canada, Mexico, and Malaysia as well as through a distributor relationship in Singapore. Products and technical resources are also provided to a sister company, Shaklee Japan.”  —Shaklee web site"


Sekian.

Untuk mendapatkan PROPOSAL PRODUK Shaklee bersesuaian bajet anda, boleh hubungi saya melalui: email foxnike@gmail.com SMS/WhatsApp ke 012-6030800 / 013-3252171 Facebook id : Marsyithah Khidzir

No comments:

Post a Comment