Tuesday, November 6, 2012

BADAN SIHAT DENGAN OMEGA GUARD

Asid lemak Omega-3 (EPA & DHA) merupakan sejenis lemak yang penting dan diperlukan untuk kesihatan badan. Ianya tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh, oleh itu ia perlu diperolehi melalui diet pemakanan atau pengambilan supplement. ASI LEMAK onega-3 sangat penting dalam perkembangan dan fungsi otak yang sihat dan juga untuk proses tumbesaran manusia. Ia juga menyokong kesihatan jantung, mata dan fungsi sendi.

MENYOKONG KESIHATAN JANTUNG
Pengambilan EPA dan DHA di dalam asik lemak Omega-3 mampu mengurangkan risiko penyakit jantung termasuj mengekalkan kolesterol baik dan memastikan tahap tekanan darah pada paras normal.

MENGGALAKKAN FUNGSI OTAK YANG SIHAT
DHA merupakab asas dalam asid lemak Omega-3 bagi perkembangan otak, sistem saraf dan mata, terutamanya kepada bayi.
Bagi orang dewasa pula, terdapat kajian yang menyatakan minyak ikan mempunyai hububgkait dalam meningkatkan daya ingatan dan meningkatkan daya tumpuan.

MENYOKONG FUNGSI SENDI SIHAT
Asid lemak Omega-3 juga dapat menyokong kesihatan fungsi sendi dan pergerakan tubuh. Apabila sendi bergesel, lemak Omega-3 boleh diumpamakan sebagai minyak pelincir bagi membantu melancarkan pergerakan sendi.

Shaklee OmegaGuard merupakan suplement pemakanan yang mengandungi minyak ikan. Bagi setiap satu hidangan OmegaGuard memberikan 1000mg asid lemak Omega-3 twrmasuk DHA dan EPA.

Ultra pure &high quality
Ikan laut dalam kaya dengan Omega-3 namun sarat dengan merkuri dan PCB ekoran dari pencemaran laun. Namun, OmegaGuard dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari molekul pelbagai peringkat bagi memekatkan asid lemak Omega-3 tulen yang berkhasiat sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya lain seperti merkuri dan plimbum yang terdapat di dalam kebanyakkan ikan.

No comments:

Post a Comment